Dieren­spe­ci­aal­zaken

In Rotterdam zijn er meerdere dierenspeciaalzaken en verkooppunten van dieren. Wij vinden dat dieren op termijn niet meer worden verkocht in dierenspeciaalzaken en wij zijn voor een verbod op verkoop in tuincentra en in tijdelijke verkooppunten, bijvoorbeeld dierenbeurzen. Helaas zijn wij voor een dergelijk verbod op verkoop afhankelijk van landelijke wetgeving. Als lokale fractie sporen wij het college van burgemeester en wethouders aan om bij het kabinet aandacht te vragen voor impulsaankopen van dieren. Met betrekking tot dierenspeciaalzaken willen wij daarom dat het vertonen van dieren als handelswaar in de etalage wordt uitgebreid tot aan de stoep, conform de geest van de brede maatschappelijk wens impulsaankopen tegen te gaan. De brief van het college aan het kabinet voor een uitbreiding van het etalageverbod is een eerste aanzet tot het tegengaan van impulsaankopen in Rotterdamse dierenspeciaalzaken.

Help mee aan een betere wereld

Word lid Doneer